Ännu en dag har glidit förbi...

Veckorna bara rusar iväg här ute på Lillsved.
Tre veckor kvar sedan är det jullov. =)
Jag tror inte att jag enbart pratar för mig själv när jag säger att jag alltid har längtat efter varje lov. Men nu är det helt annorlunda, jag älskar det jag håller på med, jag läser enbart ämnen som intresserar mig.
Tre veckors jullov känns alldeless för långt!...

Idag har vi haft humanbiologi. Vi lär oss teorin bakom Åstrands cykeltest. Om några veckor är vi färdiga testledare... Så vill du få din maximala syretransportsförmåga beräknad så kom till hälsocoacherna på Lillsved :)

Vi hade även en frivillig Yoga klass, å självklart var jag med, emma också.
Det är ju dumt att missa något som erbjuds, eller?
Emma (mamman i huset) brukar säga "Magda du behöver inte vara med på allt, det går att säga nej också"
Men jag är inte helt där än, är rädd för att missa något kul som händer här ute i Lillsvedsbubblan!
Kan det hänga ihop med att min uppgift från dramaläraren Anne är att skolka från hennes lektion detta året.

På idrotten idag hade vi nedvarvning och stretchövningar.
Visste du att du aldrig ska stretcha framsida lår (quadriceps femoris) stående!?
Alternativt går den att göras liggandes på sidan... vi har lärt oss andra effektivare sätt :)


Sista lektionen för dagen var kommunikation...
Kommenterar du vad andra äter?
- Vad mycket du äter idag!?
- Ska du bara äta så lite!?
Frågan är bara om du har rätt till att lägga sådana kommentarer.
Vad är anledningen till att du gör det?
Kanske värt att vi tänker efter lite innan vi fäller nästa kommentar till någon vid matbordet...

Idag släpptes biljetterna till nikeconventet :)
29-30 Januari. Gå in och kolla på www.thenikeblast.com
Jag och emma är nu 2100 kr fattigare... men vi tror det kommer bli askul!
Cross-fit, bodycompat, spinning, core, step, zumba... å ännu fler klasser!

Jag och husets smidiga dansanta brud, Anna Tainio har börjat sätta ihop vårt medelgympa pass! Kommer nog att bli riktigt bra när vi är fardiga. Afrosteg blandat med aphopp ;) 
Nu är det bara att hoppas på att få hålla passet innan jul, lottning imorgon!

Nu sitter vi alla fyra hälsocoacher i köket i vår fina stuga. Emmely har åkt hem till sim mamma.

Ha det bra!
// Magda



Kommentarer
Postat av: marie

....ingen har kommenterat - att jag skulle äta lite...

men kanske det finns några som sagt - ja - tvärtom ;)

2010-11-25 @ 22:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0