Mat, mat och mera mat...

Igår åkte jag och Emma in till stan och gick runt lite i affärer... Vi kollade på julklappar till oss själva ;)
Jag lyckades även fynda ett par lila träningsbyxor :) Nya kläder ger ny energi till träningen !
Emma hittade några julklappar till sina vänner!

Erik kom senare på kvällen, vi var ute och käkade mongolisk buffé :) Mycket gott!
Jag bjöd!!!!!

Idag startade vi dagen med en supersmoothie... =)
Eriks mage klarade inte riktigt av alla nyttigheter! Han fick göra ett antal toalettbesök inom loppet av 13 min.

Ni som är lite mer vana med nyttigheter och känner för att testa en riktig supersmoothie kan få receptet här:
- Ägg
- Kesella 1%
- Spirulina alger
- Hampaproteinpulver
- Bipollen
- Bladspenat
- Blåbär
- Hallon
- Banan

Topping
- Punpakärnor
- Valnötter
- Cashewnötter
- Psyllium frön












Efter två timmar gick jag och Erik iväg och gjorde ett cykeltest.
Vi är inte helt nöjda med resultatet, men kanske det beror på hans toalettbesök efter den nyttiga smoothien !?

Erik har blivit riktgit bortskämd idag, han har nämligen fått en 60 minuters helkroppsmassage av mig :)
Börjar känna mig säkrare och säkrare, tur är väl det eftersom vi ska massera upp nu innan jul!

 

 

 

 

 

 

 



Till lunch idag blev det laxburgare!
Proppar i Erik massa nyttigheter...

Laxburgare med avokado i rågbröd :)

Laxburgaren:
- Gul lök
- Vitlök
- Ägg
- Lax
Mixa ihop och stek :)


Vi har ju inte bara käkat två ggr idag utan här kommer den tredje maträtten...

Ugnsbakade rotfrukter med kyckling.

Emma käkade lax, ris och bladspenad toppad med äpplebitar till middag.


Nu ska Grindstugan kolla på film, Shawshank Redemption..


Imorgon är det en stor dag, Magdalena Juberg ska delta i sin första gymnastiktävling genom tiderna!
Wish me good luck, please! :D


Kommentarer
Postat av: marie

Trevligt med en receptblogg!!

Vart tog Pollyn och kexchokladen vägen .... undrar en röst bredvid mig här i snökaosiga Åmål. Lycka till Magda på din tävling och sträck riktigt på ögonbrynen och LE!! Kram

2010-11-28 @ 14:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0