Emmas helg :)

Min helg var något ut över det vanliga! Mina söta vänner
från Skåne var på besök :)
Dock ej att förglömma Lilla Lotta som var så snäll o delade med sig av sin lägenhet!

Tyvärr var Skånetösernas tåg försenat i fredags, annars hade de kommit hit ut till Lillsved och fått se hur mysigt vi har det. Det fick istället bli så att jag tog bussen till stan efter att vi slutat skolan för dagen. Vi möttes upp hos Lotta och genast var sängfördelningen igång. Det gällde att vara snabb. Vem fick äran att dela säng med Lotta? Vem fick den stora luftiga madrassen och vilka blev över med två madrasser på golvet? Frågorna var många. Till slut hamnade jag på golvet med den inte alltför tjock madrass... :)

Fredagen bestod utav att vi var på stand up på söder, Café klaver. Spektrat var stort. Där såg vi bland annat stand up:are som gjorde uppträde för första gången till de som hade varit med i svängen ett tag :) Jag kan varmt rekommendera det. Det är mysigt, glatt och gratis!
När vi var hemma igen spelade vi julklappsspelet. Det går ut på att alla har köpt vars två julklappar à 50kr. dessa lägger vi ut huller om buller på golvet/bordet. Vi använder en tärning och får vi en 6:a får vi ta ett paket. så går vi runt så på en viss tid som bara en har koll på. När klockan ringer sittar alla med olika många paket. de som har fler än 2 st julklappar får välja vilken/vilka de ska skicka vidare. Till slut har alla fått vars 2 julklappar. Mysigt värre.

Lördagen bestod ut av en massa spring på stan :) Det blev inhandlat en klänning och ett pannband. Midddag och skratt fick avsluta kvällen.

Söndagen gick vi på julmarknad, myste lite på café och sen var det dags att säga hejdå för denna gången :(

En jättemysig helg som jag hoppas att vi snart gör om igen!

Tjo!! /Emma




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0